August 6, 2011

Ketagihan Terpendam! (Edisi Bulan Ramadhan)

Alhamdulillah.. Sekali lagi Crow diberi peluang oleh Allah s.w.t untuk melalui bulan yang penuh keberkatan ini. Ok, setiap kali kita melalui bulan Ramadhan pasti kita semua ada melakukan aktiviti yang berlainan dari bulan biasa. Kan? Tapi setiap kali umur meningkat, keadaan dulu dan sekarang dah banyak berubah.

Kalau dulu, masa kanak-kanak. Saat berbuka paling best. Minta mak abah belikan makanan ape yang kita suka. Sekarang ni kalau nak beli makanan, kene kira-kira duit poket sendiri dulu. haha.. Dulu, kalau pergi bazar Ramadhan, mesti cari gerai abang mercun. Sekarang ni, kalau nampak gerai abang mercun alamat takat cuci mata je la. koh3..

Sejak dari hari pertama puasa tahun ni, budak-budak kecil kat kawasan perumahan aku dah mula membakar mercun. Dengarnya, hujung minggu ni adik aku dan rakan-rakan ada buat 'Event Meriam Kabait' kat atas bukit bersebelahan Sungai Kelang. Kah3.. ah.. syok nye. Yes, aku mengaku. Aku memang ketagih main meriam kabait. wakaka... ^__^

Zaman sekarang, permainan ni masih dianggap bahaya. Masyarakat dan ibubapa yang prihatin sangat menegah permainan meriam kabait ini dimainkan oleh anak-anak mereka. Bagi aku, cara yang betul untuk bermain adalah perkara yang paling penting. Bukannya susah pun. Keh3.. Sape2 yang rase permainan ni merbahaya, aku rase korang tak penah cuba pun. koh3..



Wuhuuuuu!!! ^___^


-Salam Ramadhan-



11 comments:

A.I said...

aku penah tgok family aku main time raya depan rumah.

dia tak bahaya, tapi bunyi dia yang kuat buat aku org rasa dia bahaya.

eh meriam kabait tuh meriam buluh la kan? HAHA

kalo salah, im sorry! LALALA

Unknown said...

macam best. nk join!

aku tak penah main meriam2 ni. mercun pun bodo2 je. huhu. sian lak rase diri ini :(

feeza macho said...

kiteorg tak main meriam2 ok ?

main bom terus . ade beran ? -..-

faiz said...

aku report polis weiii..hehe

Unknown said...

orang yang main tu tak bahaya pun..
cuma kami yang kena tadah telinga ni yang rasa bahaya..
boleh pekak telinga ni tau...

Syafiq Mokhtar said...

kat kawasan kampung skang dah xde port.. sume ladang sawit dah kena clear..orng buat bangunan..wat rumah.. jadi sume port dah xde nak main.. T_T

Anonymous said...

assalam...fuuyoohhh.crow pun main...hi3.pakai paip besi besh tak?...

sHy said...

pergh..best ni..teringat zaman muda mudi main kat kebun..haha

Hans Hanis said...

walaweh
seronoknya main meriam

A retarded kitty said...

saya budak baik.

saya tak main mercun.

bahaya tau!

kekeke

Aujinz said...

meriam muluh, meriam besi, meriam batang betik semua aku dah try..

tapi aku suka meriam buluh lagi.. bunyik power, nak hendel pon senang..

koh koh koh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...