October 18, 2011

Makhluk Kejam Bernama Manusia Ibni Dajjal


Korang ingat lagi tak, suatu masa dulu ketika video-video '3GP' sedang 'TOP' dan memenuhi ruang memori kad korang dalam Handphone tu? Koh3.. Waktu tu, memang banyak video yang kejam dan tak berperikemanusian tersimpan dalam handphone. Antaranya seperti video tentang puak Taliban memotong kepala wartawan, aksi tragis kemalangan awek naik moto sehingga putus kaki dan banyak lagi lah.. Perghh.. Semuanya aksi tragisss, kejam dan mengerikan..

Semalam Crow terbaca entri kawan kita ni. Entri dia ada mempertontonkan satu video yang cukup membuktikan kekejaman kita yang bergelar 'manusia'. Kalau korang nak tonton atau nak tahu lebih lanjut, bolehlah ke blog beliau di SINI.




*Snapshoot video tersebut



Dah tonton? Kejam kan? Crow rase pertempuran perang diantara dua negara pun tak setanding kekejaman manusia yang hanya lalu lalang dalam video tu. Anak kecil tergelimpang hampir separuh mati akibat di gelek sebanyak 2 kali dengan kenderaan berkeberatan hampir 1 tan. Orang-orang dewasa hanya lalu dan melihat? Ahh.. Bangsat!!!  Banyak lagi video kat youtube ada memperlihatkan aksi kekejaman manusia yang jijik, bodoh, jahil dan bangsat!

Kejam.. Amat kejam.. Kenapa? Kenapa sebegitu kejam? Apa yang telah dipupuk dalam minda dan hati mereka sehingga hilang fitrah  dan rasa kasih mengasihi dalam jiwa???

Memang benarlah.. memberi minum pada anjing itu lebih mulia dari hanya berdiri dikalangan mereka yang tiada berperikemanusiaan..



Notadahi : Allah s.w.t telah menyingkirkan fitrah kasih dalam jiwa mereka 
seperti mana mereka menjahui jalan kebenaran dan tidak beriman kepadaNya. :(








18 comments:

ceritasekupang said...

dunia semakin kejam!

Rina Rossoneri said...

ohh tetiba teringat pasal kepala taliban kena potong tuh..tengok masa form 5 kot

miss ct said...

Assalamualaikum...
Ya Allah..napelah mereka tidak mempunyai hati dan perasaan???sedihnya melihat kanak2 dilakukan sebegitu...semoga kita ambil iktibar terhadap video ni..kejam sungguh mereka ini...

Jejaka Terhangat said...

sangat kejam..untuk entri hari ni aku kompilasikan kekejaman yg manusia buat, pada haiwan. dan pada manusia sendiri..

yang baik tu manusia..tp manusia jugak boleh jadi lebih jahat drpd setan, dajjal..sedih2..

The Crow said...

tu la pasal.. masalah nye 2 kali kene gelek.. pergh.. klau Crow jadi bapak budak tu. Memang carik la sape yg langgar tu dapat. Bangsat gile! Byk makan ba**..

Hohoho.. panas hati.. sabar2.. :D

(^___^)

aiman fanboy k-pop said...

kita semakin kejam!kenapa?kenaopa?n kenapa?
tak berperikemanusiaan lngsung!!
mnusia semakin hari semakin hilang pertimbngan!

ReYnn said...

reynn x suke tgk bende2 tu sume :wargh

MizzMulan said...

sAngAt kEsiAN dAk teCik nie...suDaa meninggal pown dye....sian kn...=(

Picoz Shupalula. said...

duniaa dah akhir zaman T.T

Nick Zack said...

memang kejam

wanabee said...

fuh ! kejam =..=''

RedVixen said...

gile bodh punya manusia kat situ...

Za said...

hish!!!memang tak guna la.biasalah tu...petanda manusia akhir zaman...xtau nk nilai yg mana elok ng xelok :D

Raden said...

kite umat akhir zmn...

Sir Pök Déng said...

Sabar pendekar.

Google "peng yu effect".

Awan Nano said...

xde hati perut lngsung..teramat kejam!!!..hu2

~Shy~ said...

diorang ni pikir dunia..bz la sangat sampai nilai perikemanusiaan dah hilang..teruk!

dRopPuc!noo™ said...

Salam.. walopun terlambat untuk komen, tp nak komen jugak..haha

ada org kata di china, jika diorang ni tolong org mcm budak ni, dan tetiba mak ayah budak tu nak saman yang tolong tu, boleh.. tu sebab kat china diorang x berani tolong org2 mcm ni.. wallahualam. kesahihannya x dapat dipastikan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...