May 4, 2011

Dapat RM100?? Ini Cara Crow! -Cabaran Minggu 1-



Berbelanja adalah sebahagian dari pemangkin ekonomi. Duit yang kita dapat, tak kira dari hasil titik peluh atau di beri secara percuma adalah untuk digunakan.. Jika di simpan, bukan bermaksud tidak di belanja. Cuma lambat di guna.

Pada hari ini, semua merasakan RM100 adalah nilai yang kecil. Ya, tahun demi tahun crow juga berasa hal yang sama. Kalau dapat RM100?? Ape lah sangat.. Harga minyak naik, harga makan dan minum naik. Yang paling merunsingkan, harga rokok pun naik. 

Macam mane hendak berhenti merokok??? 
Runsing...  Harga naik..
Bila runsing, mulalah mencari rokok.. koh3..

Jangan risau.. Crow ade cara macam mane nak besarkan nilai RM100. Eh? Boleh kita besarkan nilai RM100? Of koz la boleh! Macam mane? Mari ikut cara Crow :

1- Sila berikan duit RM100 kepada budak berumur 12 tahun ke bawah. Kompom nilai RM100 anda jadi besar. Besar pada budak2 tu. koh3..

2- Pergi ke kedai dan beli 6 biji gula-gula kopiko menggunakan duit RM100. Mesti tuan kedai kata "Besarnya duit". Ya, nilai RM100 anda jadi besar bila membeli gula-gula.

3- Kita selalu isi minyak dalam tangki kan? Cuba anda isi minyak dalam botol minirel 1.5L. Berapa biji botol berisi minyak yang anda dapat menggunakan duit RM100? Mesti orang tegur "Besar RM100 kalau nak di isi dalam botol.. RM2 suda.."

4- Masuk tandas awam, tunjuk duit RM100 korang. Kompom tak boleh masuk. Kenapa? Sebab nilai RM100 anda akan jadi besar di tandas awam. keh3..

5- Hulurkan RM100 korang pada crow. Kalau 10 orang yang hulur RM100. Total jadi RM1000. Lihat! RM100 korang dah jadi RM1000. Cara ni paling berkesan untuk besarkan nilai RM100 korang. wakaka..


Besau duit, Besau belanja. koh3..


Ok. Tu je la cara untuk membesarkan nilai RM100. Jadi jangan fikir RM100 itu kecil. Cara penggunaan kita yang salah menyebabkan nilai itu menjadi kecil. Kah3..


Nota : Crow tag Fariqscorpio dan Kak Diana. tehehe...

Sekian sahaja cabaran dari 100penulis minggu 1
-Tamat-

15 comments:

ghost writer said...

mudah.

bagi saja kepada orang yang tengah sengkek hujung bulan.tengok berapa besar dan lebar dia senyum.berbesar hatinya.

yang membesarkan nilainya adalah hati.

Fariq said...

wakakaka.. brilliant betul crow ni.. btw.. harga rokok naik lagi ke?? adeh nmpknya lepas ni kena paw rokok crow je la.. nak jimat punya pasal.. :p

Meh join -
- Segmen Jom Kipas Blogger

wath said...

hahahaha. nnt da dpt 1000 incik gagak jgn lupe kongsi ngan sy ye!

Jejaka Terhangat said...

satu lagi cara na besarkan..kasi ekjas width ngn height gambar RM100 tu kepada 1000px..kehkeh..

crow mmg kreatif..thmbs up. =)

100penulis said...

tu kalau nak besarkan, kalau nk banyakkan, crow letak je kat mesin potostet kaler.. haha.. gerenti dpt gelang tangan percuma :P

orait link da masuk senarai.. teruskan dengan topik seterusnya. dont givap!

100penulis

diana said...

opocitttt!!!
terkejut tau!

akak pernah buat la yang masuk tandas hulur seratus tu..
heheheh..
last2 dia kata
"tak pe la..masuk je la.."
akak tau dia saja bagi free sebab akak cantik..:p

fyy mokhtar said...

gilo!! serat?? nak. dapt lanje fyka tau :)

The Crow Empire said...

@ghost writer

Besar lagi hati crow kalau ghost hulur RM100 ujung bulan. wakaka..

The Crow Empire said...

@Fariq

Nak paw? inti kaya ke sardin? ke rokok? koh3..

The Crow Empire said...

@wath

Mane blh lupa wath. Kalau dapat RM1000, kite pg disney land nak? koh3..

The Crow Empire said...

@Jejaka Terhangat

Tu besau banner. muahaha.. tq jt!

The Crow Empire said...

@100penulis

okeh! dun givup! nak tanye.. dalam 100penulis. Penulis ke berapa yg bg komen ni? koh3..

The Crow Empire said...

@diana

Akak cantik? Patut la sy bersaing dgn Abang Lan tahun 80 dulu. tehehe..

(^___^)

The Crow Empire said...

@fyy mokhtar

Belanja Fyy? yes! Nak kopok ring2 ke nak gula-gula kopiko? hehehe..

si macho said...

nak juagkk

-______________-

ta paham lah mencarut pe tah

yg tahu ade wet serat tu =="

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...