April 3, 2011

Perempuan Gemok Lebih Seksi?

Persepsi gemuk di mata sesetengah masyarakat sangat jelas. Perempuan tak suka jadi gemuk. Lelaki tak suka bentuk badan perempuan yang gemuk. Bila lelaki atau perempuan menyampah dengan orang gemuk, akan keluarlah ayat "woi gemok!". Adik yang gemuk akan di panggil "mok oh mok!". Kawan yang cantik namanya cuma di panggil "si mok!" dan Pakwe/makwe yang geram2 dengan kekasihnye yang montel akan memanggil "mok demok!". koh3.. Ni semua persepsi yang berkaitan bentuk badan yang gemuk.


Perempuan gemuk zaman sekarang berada dimana-mana. Betul tak? 

Memang la..  adeh.. kah3..


Dato' Siti 
Gemuk atau kurus.. tetap comel! koh3..


Perempuan gemuk lebih seksi? Ape yang seksi? Meh aku cerita sikit. Baru2 ni ade seorang perempuan call aku (customer). Mase  ni aku tengah lepak2.

Customer : Hello~ are u bla2..
Aku : Yes i am. Bla2.. 
(Ni tipu. Aku rabun english k. Aku cakap melayu je. keh3..)


Lepas perbualan tamat, aku terus cakap kat kawan2. "Suara pompuan ni seksi beb! Berpeleseran~ Leleh air telinga aku dengar." (euww..) Korang nak tau ape yang kawan2 aku jawab dengan serentak?

"Kompom gemuk!"

Ya! Lepas aku berjumpa dengan customer tu. Memang beliau adalah perempuan Gemok! hehehe.. Kebanyakan suara perempuan gemuk lebih seksi berbanding suara perempuan yang kurus. Benar ke? Atau sekadar kebetulan?

Tak kesah lah benar atau tidak kerana suara wanita adalah sebahagian dari ciri yang mampu memberi daya tarikan kepada lelaki. Jangan kata suara. Wanita yang hanya memakai gelang kaki berloceng juga dapat menarik perhatian lelaki. 

Cuma, perempuan yang bersuara lunak, serak-serak basah dan seksi jangan terlalu lantang suara. Juga jangan terlalu manja bernada atau mendesah. Walaupun suara wanita bukan aurat. Tetapi boleh jatuh dosa jika sengaja mengeluarkan nada yang membangkitkan syahwat kepada bukan muhrim.


Buruk giler kau gemuk! koh3..


Wanita yang gemuk dah kompom2 la tak seksi dari segi fizikal. Banyak selulit. koh3.. Tapi itu semua tak penting. Kerana akhirnya lelaki akan mementingkan 'isi' dari 'kulit'. Lihat je, berapa byk gadis gemuk yang dah kahwin. Gadis kurus jadi andartu. Dan dah berapa ramai perempuan kurus jadi gemuk lepas kahwin? koh3.. Ni realiti. Kurus atau gemuk bukan ukuran. 

Kepada perempuan yang gemuk dan montel jangan merendah diri. Kepada perempuan yang kurus jangan nak rase diri tu dah seksi sangat. Tubuh badan ni hanya pinjaman semata-mata. Kekubur juga akhirnya. Koh3..


Nota : Perempuan yang seksi adalah perempuan yang tinggi adab pekertinya. auch!


-Sekian-

22 comments:

AISHA INANI said...

yes physical tuh kejap jaa.
tak kesah la cemana pon physical dia, kalo hati baik kenap tidak kan?

heee, betol kot. pompuan punya persepsi kat laki pon cam tu gak.
asal suara manja, gemok. hahahaha. seryes nihh.

Fina Fento said...

huhu..ada org cakap suara sedap dlm tpon muka tak lawo T_T

Jejaka Terhangat said...

err..kenapa ramai tak dapat kaitkan gemuk dgn kesihatan? kalo gemuk, tahap kolestrol pon tinggi. penyakit lebih senang dapat berbanding org biasa..(aku tak kata org badan biasa tak dapat penyakit)..kesihatan adalah kebahagiaan..oleh tu, jagalah diri kita semua sebaik mungkin yek..

p/s: biasa suara kecik (manja) mmg orgnya berbadan besor.

Naddia said...

bermakna saya adalah seksi^^

nur aisya humaira said...

Auuwww,TC...
aisya tak nak gemuk,tpi nk badan berisi...keh2..;)

The Crow Empire said...

Aisha Inani - Tapi seyus aisha. Suara perempuan gemuk lebih sedap di dengar. auh2. hehe..


Fina - Yang tu selalu kena. Dalam tepon mmg sore mcm mariah carey. bila jumpe? sekali enny daa.. koh3..


Jejaka terHot - Isu Fizikal dgn kesihatan kalau di kaitkan dlm post ni nampak mcm isu typikal. heheh.. ramai yg perasan, org gemuk suara seksi. Crow baru perasan bila kawan2 cerita hal ni. keh3..


Mira!! - aah. seksi. jd bila kite nak kapel? koh3..


Nur Aisya Humaira - tak gemuk tapi berisi? Montel? muahaha.. suwit! Humaira montel! tehehe..



(^___^) Thanks!

Rina Rossoneri said...

ala,kalo kurus pun org panggil mok mok,kalo betul2 mok mok, kita xtau ler kita ni dipanggil apa lak nanti..

hidup ni xperlu nak puaskan hati semua org...

diana said...

teringat pulak cerita masa zaman anak dara dulu..
masa anak dara dulu akak ni gemuk..
masa tu tak pernah jumpa pun abang lan..

mula2 dia call..

abang lan:suara sedap.mesti lawa..
Ahkak cun:orang gemuk la.
Abang lan:la..ya ka?tak pa.badan gemuk boleh dikuruskan.dah ada suara sedap,lengkap la pekej tu.

sebenarnye benda tu yang buat akak berkobar2 nak kurus.sekarang ni akak kurus suara pun sedap.muka memang sah2 cun la..kan??
wakakakka...

kesimpulan nye,sentiasa memperbaiki diri kita dan jangan cepat menyerah.jangan terima saja semua seadanya sedangkan kita tahu orang lain tak boleh ubah diri kita kecuali diri kita sendiri yang nak kan perubahan tu.

Aujinz said...

terpulanglah kepada pandangan individu.

Aku okeyh jerp...

Naddia said...

abg gagak letak la gambo..nk tgok wajah abg gagak..

izzati wanie said...

hehe..yg penting ISI...
so just be yourself...
^_^ be confident wahai wanita yg gemuk

The Crow Empire said...

Rosmerry - Rina demok! tehehe.. Ac Milan tak best! koh3..


Kaka Diana - Kalau abg Lan pun ckp mcm tu. Dah kompom org lelaki mmg mudah tertarik dengan nada suara org pempuan. kan kak kan? heheh.. Tapi ye la, org pempuan ni gemuk atau kurus same leceh.. pempuan kan? leceh.. keh3..


Aujinz - Kite lelaki. Cool. mesti okey je. kan? keh3..


Mira!! - Dah pernah letak. Tapi takde org dapat bezakan antara crow dengan gagak2 yg lain. koh3..


Izzati Wangi - pempuan gemuk tang lain blh konfiden. Tp tang makan kene jage. tehehe..



(^___^) Thanks!

Cik Adza said...

sy gemOk~
suara sy pun xsedap..
camna?

tp ssungguhnya, sy bersyukur dgn apa yg dilahirkan oleh Allah swt.



*i am beautiful, no matter what they said*

Mr Strider said...

betul2..orang yang badan gemuk mmg kebanyakan mempunyai suara yg sedap..tengok penyayi2 pun ramai pompuan yang badan besar..hehehe :)

Regards,
-Strider-

Woofer Storm said...

suka entry ini.hheeeeee

*kurus gemuk takde bezanya,coz manusia gak..gemuk ini kdg2 comel gak,layann^

*aku gemuk.lalalala~

wath said...

sy pn gemok , tapi suara tak sedap gak. hahaha.

hm..tak kisah berapa saiz kite, dalam badan kite tetap ade rangka tulang yang sama. :)

fyy mokhtar said...

wakakakkaka. lisa surihani punya gambo ta bole blah :D TAPI MANG BETUL PUN GEMOK TU COMEL :)

echah mashuri said...

perghh..tibe2 rase nak test suara.HAHA.sebab ecah gemuk.konpemmm suara seksi.;pp

~Nabilah~ said...

btol 2...klau org yg bsar ckit,suara msti sdp...hurmmm,bkn pompuan jer,laki pown sme la......hehehe

Solihin Zubir said...

haha.. tepat skali!
aku pon prnah terkena dulu..
suara punyala ngancam..
rupa2nya gemok tak hingat..
trus buat2 x knal.. heheh.. kejam..

weyh! suka hati ja ko gemokkan siti n lisa.. haha..

misS FEeza macho ! said...

aku bisu .lalalala ~,~

dan gemok dr shanie hoho

dRopPuc!noo™ said...

bila nak gemok ni~ x pnh gemuk2 :ohno
BUT STILL.. alhamdulillah sihat walafiat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...