June 15, 2011

Pesta Hackers!


Seorang manusia mencipta kunci. Seorang manusia menjual kunci. Seorang manusia membeli kunci. Seorang pencuri memecah kunci. Seorang polis di jawat untuk menangkap pencuri yang memecahkan kunci. Hal ini berlaku. Berulang-ulang hingga ke akhir zaman.

Jika pencuri berjaya memecahkan kunci. Maka kunci yang di cipta itu gagal. Penjual tiada kene mengena. Yang jadi mangsa adalah si pembeli kunci.

Jika pencuri berjaya memecahkan kunci. Maka pencipta kunci akan membuat kunci yang baru dan lebih kukuh.

Jika pencuri masih berjaya memecahkan kunci. Maka pencipta kunci akan terus mencipta kunci yang lebih kukuh.

Si mangsa adalah si pembeli kunci. Jawatan polis terus di buka bagi menangkap si pencuri.

Dan perkara ini akan berulang-ulang sehingga tamat dunia. Perilaku yang membuang masa. Ajaran si yahudi besar.



------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si Pencuri                      = Hackers/Crakers 
Si Pembuat Kunci          = Pembina Laman Web 
Polis                              = Pasukan Keselamatan Web
Si Pembeli (Mangsa)      = Pengguna Awam Portal web. 





Notadahi : Di belakang kau cool. Aku yakin. 
Di depan, kau cuma sorang nerd dan geek. koh3.. Face me in reality.
Baru buku bertemu ruas.


(^_____^)

Stop la heboh2 pasal hackers. Dalam tak sedar, korang dah menyokong usaha dorang.
Kau tahu ilmu hackers ini siapa punya? Yahudi.

10 comments:

wath said...

oh. sy baru terpk nk hack fb org. haha

just kidding. tak baik. kan :D

AISHA INANI said...

hurmmm. betol they just a nerdy.. tapi cuak lah jugakkk.


ape tah jadi kalo it seryesly happen secara berleluasa... hurmm.

nur aisya humaira said...

Ape motif dieorg buat gini ehh...pelik je...

Fariq said...

perghhh.. tgh dok borak2 sempat lagi tu buat entri...

tak tau nak komen ape pasal hacker2 ni.. tak reti abb2 IT ni.. zaasss

Just Kiddo

diana said...

benci hackers yang cuma tahu merosakkan,bukan menyelesaikan...

naqiah said...

sabo je la.. :)

aleen aiden said...

woah..briliant la hencek crow!tau hack2 nih?ajar meh!wat kenat kat org.ha3 :P

Raden said...

sy nk hack juge la..ng g laman ukm..bubuh name sndri sbgai student master naib canselor..

Solihin Zubir said...

memecah masuk rumah orang tanpa kebenaran, kira berdosa la kan..

Nurulee said...

hackers mcm style ja. keke tp betulla cycle yg mmbuang masa. =,="

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...