March 10, 2011

Pertemuan Sekali Ini?

Bahagian 1

Pada suatu hari, di setiap antara kita pasti akan bertemu dengan seseorang. Dia adalah permulaan tentang sebuah kehidupan baru yang akan di tempuhi. Ia bakal merubah persepsi kehidupan di antara kini dan kelak.

Pertemuan itu adalah sesuatu yang tidak di duga. Ia bergelar cinta. Rumit untuk di rancang, unik untuk di bentuk dan indah untuk di lalui.

Namun bilakah waktu kita di pertemukan dengan cinta? Adakah tatkala kita sudah mempunyai ramai bekas kekasih? Juga di kala kita sudah lama hidup berseorangan menghadap hati dan perasaan yang memberontak-berontak kesunyian?

Adakah jawapan ada pada anda?

"Tidak" 

Anda adalah seorang gadis atau jejaka yang biasa-biasa. Setelah lama berkenalan dengan sesorang. Hati mula terpaut. Maka cinta itu diadaptasi dari hati hingga ke hujung lafas kata. Bicarakan soal cinta kepada si dia yang di inginkan. Di setiap kali berjauhan akan rasa kesal. Di setiap kali berdampingan akan timbul bahagia.

Dari hari ke hari, melangkau bulan ke bulan. Malah bertahun-tahun di hadapi. Akan tetapi, datang khabar berita tentang sesuatu yang bakal mengoncang dunia batin hingga ke seluruh pelusuk jiwa. Ketika itu engkau redha. Melepaskan segala. Dan akhirnya engkau mengakui "Kali ini, juga bukan yang terakhir.."


When love becomes hate


Hasil dari cinta yang di pupuk lama melangkau tahun. Engkau berkeputusan untuk menjadikan dia sebagai bekas dalam memori.


Aku : Sebenarnya apa yang engkau mahu?
Engkau : Hanya sekadar cinta biasa..
Aku : Cinta? Bukankah engkau sudah miliki nya sebelum ini?
Engkau : Tidak! Itu pengkhianatan. Bukan erti cinta yang aku mahukan!
Aku : Jadi engkau mahu Cinta mengikut kemahuan diri?
Engkau : Maafkan aku. Bukan itu yang aku maksudkan..

Aku: Jadi apa maksud mu?
Engkau : Aku.. aku cuma mahukan Cinta yang di baluti ikhlas dan setia hingga ke akhirnya..
Aku : Tetapi adakah engkau ikhlas dan setia dalam bercinta?
Engkau : Aku tidak pernah mengkhinati cinta.
Aku : Toleh di belakang mu. Berapa banyak cinta yang telah engkau tinggalkan? Itukah setia?
Engkau : Tidak! Mereka yang khinati cinta aku!
Aku : Jadi apa bezanya? Mereka mengkhinati engkau dan engkau meninggalkan mereka? 



Persoalannya, seseorang yang sedang mengharungi cinta pasti akan lalui onar dan duri di hari mendatang? Apakah persediaan anda?
Adakah mengakhiri cerita adalah jalan terbaik?
Status janda dan duda di Malaysia semakin tinggi angkanya.
Status teruna dan dara makin merosot bilangannya.
Juga di setiap kita sudah semakin ramai bekas kekasihnya.



Dan cerita ini akan bersambung... Sekian ~


11 comments:

echah mashuri said...

erm.betul2.skrg nih cinta dimana2.cinta tuh banya crow.yg benar2 cinta tuh susah.nak pulak kalau xde rupa cm ecah neh.wuwuwuw.T___________T

diana said...

bercinta ni macam satu perjudian.
kita bertaruh tapi tak pasti menang atau kalah.
yang boleh cuma berharap..

The Crow Empire said...

Echah Fansuri - Bukan cinta yang jadi pesoalan. Persoalan nye, bile dah dapat byk pulak kerenahnye. keh3..

Kaka Diana - Oh.. mcm tu eh. Kalau sy terer main judi mesti hebat bercinta. koh3.. gurau2.. heheh..

wath said...

ni yg tibe2 nk sedih..sedih sbb tak ikt pesanan ustzh kat sek dulu. Jangan bercinta selagi tak bersuami. Hu~

Rase tak best klau da bercinta byk kali baru nak kawen. Serius tak best.

The Crow Empire said...

What? - tapi bercinta byk kali byk pengajarannye. heheh..

Cuma kalau di fikirkan, sebenarnya cinta byk kali kalau tak faham2 apa yg di kehendaki dalam perhubungan pun tak guna jgk kan? huhu

(^__^)

Naddia said...

sy. bkn aku.

baik.

sy akn jnji tak kan jd playgirl lagi. dgn ini sy akn setia kpd goku. goku jejaka idaman malaysia. sy da dapat half way. half way lg tggu kawen. ya. sy yg dapat. bukan gadis lain. tp kalau akhirnya bkn sy yg dapat goku...maka sy akan tabah.

The Crow Empire said...

Mira!! - keh3.. blh ke? hehehe..

Tapi mira maintain comel k. koh3..

srikandi cinta said...

cinta itu subjektif ..ehehe,kan?
hurm, sy setuju kata2 awk..
cinta skrg byk cinta buta

Solihin Zubir said...

cinta dtg tnpa diundang..
cinta pergi bukan dirancang..
cinta Illahi juga yg kekal panjang..

Cik Adza said...

senyap sunyi sepi




*sy terasa*

si macho said...

ini lah dye ayat-ayat yg tak menggambarkan muka ganas poyo crow tuh XD lalalalla


:lari

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...