March 11, 2011

Amaran Tsunami Melangkau Pelusuk Dunia.

11 Mac 2011. Bukan sahaja amaran di televisyen tempatan di setiap negara, malah pihak Google, Para Blogger dan pelayar internet juga sedang berpusu-pusu memuat naik berita tentang Amaran Tsunami yang bakal melanda lebih dari sebuah negara ketika ini.


Tsunami Alert
for New Zealand, the Philippines, Indonesia, Papua New Guinea, Hawaii, and others.
Waves expected over the next few hours, caused by 8.9 earthquake in Japan.

By Google.com.my


Jepun sedang di landa. Kebanyakan negara juga di jangka akan di landa. Peringatan, kebanyakan sumber menyebut nama negara yang di pastikan bakal di landa. Namun mereka juga tidak menafikan ada di antara negara lain akan turut sama di landa bencana. Kebanyakan negara jiran di Malaysia di sebut dalam situasi Amaran. Adakah negara kita juga akan terasa tempias dari bencana? Wallahualam.

Jika yang demikian, itu adalah ketentuan qada' dan qadar dari illahi.

Sumber di petik dari :-
bestengineeringsite.com








15 comments:

Naddia said...

takot la abg gagak..

AISHA INANI said...

ishh takot.
mintak semua sedara mara seislam kita selamat.
aminnn

Kerawang2you said...

Mira!! - takpe, jangan takut. Abang ade. koh3..

Aisha - Insyaallah. Tu sudah dlm ketentuan. Apa yg tuhan nak beri, terima dengan tawakal dan redha.

(^___^)

echah mashuri said...

subhanallah.kuasa ALLAH.

echah mashuri said...

*crow.lagu sarah tuh crow nyanyi sendiri eh?best.!

The Crow Empire said...

Echah Fansuri - Lagu tu bukan crow nyanyi lah. ahaha. tapi kalau crow nyanyi pun merdu gak mcm tu. koh3..

(^___^)

diana said...

siyes..
akak takot..

wath said...

uhuu..takunye..sian sape dok dekat2 laut kan.

azi nur said...

semoga semua baik2 aja~~

The Crow Empire said...

What? - erm.. ombak jahat~

Nur - Insyaallah.. semoga tidak melanda Malaysia. amin..

(^___^)

The Crow Empire said...

Kaka Diana - Cam mane akak nye komen bleh masuk dalam spam? Nasib baik sy perasan.. adeh..

Takpe kak, jangan takut. kalau akak takut, sy lagi la takut. sob2..

(^__^)

srikandi cinta said...

sgt takut dgr sal tsunami

srikandi cinta said...

hye.follow me back oke :)

Solihin Zubir said...

semoga kita semua dilindungi drp perkara yg tak diingini.. Amin..
gementar tgok tsunami tu.. dahsyat..

-Morpheus- said...

Srikandi - Tsunami tu tanda kebesaran allah swt. kan? huhu ok follow2.

Solihin - besar betul badai yg menimpa dorang. terkini, byk yg terkorban. Semoga apa yg di perlihatkan dapat menjadi pedoman manusia atas kebesaran allah swt.

(^___^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...