January 12, 2011

Mengenang Kisah Lalu

Apa yang hendak di kenang? Itu semua sudah berlalu. Mungkin ini kelebihan manusia berbanding makhluk yang lain. Punya rasa yang boleh di kenang. Manis.. Sungguh manis bila mempunyai masa-masa lepas yang membuatkan kita semakin dewasa hari ini.

Dulu engkau punya ramai gadis-gadis di pinggir pinggang. Kini engkau sudah beristeri. Dulu engkau lah penyangak yang menggoncang bunyi-bunyian di stage umum kecil. Kini engkau si penjual alat-alat tulis di sekolah rendah. Dan dulu.. Engkau adalah di antara yang mahsyur membentuk basikal-basikal jipang 'berprewel' mati lantaran 'mewili' basikal empat ke lima tiang. Namun sekarang, engkau hanya si pelayan warong kecil.

Indah saat-saat itu. Bila engkau berjaya mengukir nama atas kehebatan di dalam kisah-kisah hidup lalu. Dan kini ada apa dengan semua itu. Kenang-kenangkan, dan ia mampu membuat engkau tersenyum.

Terima kasih 2011. Terima kasih juga kepada Pihak Majlis Perbandaran. Kerana telah mengembalikan Pasar Malam di tempat aku hidup kini. Setelah di lupuskan sejak enam tahun dahulu, atas titah duli yang maha mulia akibat sengketa penduduk setempat. Ia mengembalikan nostalgia aku. Nostalgia ketika zaman rangka ayam goreng, zaman anak ayam bewarna, zaman vhh dan vcd cetak rompak, zaman kereta dash..Macam-macam lagi lah.. dan tentu sekali kacang rebus yang di beli untuk lepak-lepak bersama awek-awek sekolah.. ah.. indah.. saat itu amat indah buat ku.

Terima kasih.. pada cerita yang lalu..


6 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

selamat tahun baru. erkk kan best dapat makan kacang rebus ditemani jejaka jejaka maskulin =)

ENTRI MANTAP & MELETOZZ :
# ORANG YANG SUKA GUNA CAPSLOCK#
# VIDEO THE BACHELORETTE LOVE & BREAK UP#
# AWAS ! RAKAMAN VIDEO PEREMPUAN KENCING#
# MENSTRUAL CUPS ONLY FOR GIRLS !#

The Crow Empire said...

heheh.. suke jejaka maskulin ke?

░♥si lampu neon♥░ said...

hahaha takde laa , kita suka jejaka boncet berbulu lebat di dada!

croww update laa lagii =)


ENTRI MANTAP & MELETOZZ :
# Awek Leggings Ketat Seksi #
# Sikap Cuai Bawa Padah !#
# Teks Ucapan Paling Sempoi !#

The Crow Empire said...

ok. sy buncet.

ahaha.. oh, blog anda mantap! Kagum!

░♥si lampu neon♥░ said...

alaaa updatee laa boring ni..update la cite makanan kegemaran gagak ke. gagak hitam yg gagah ke

The Crow Empire said...

haha. adeh.. sy tak pandai update2 blog nih. Sy cume pandai merayau kat blog orang je.

Membaca lagi mudah dari menulis. heheh..

(^__^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...