February 15, 2011

Ragam Ke Hutan?

Hari ni cuti, tapi takde pegi mana. Saudara datang. Riuh. Sepupu aku yang cun dan baru berkahwin masa tahun baru cina hari tu pun datang. Dia datang bersama suami dan dua orang anak buah belah suami. Dorang baru je masuk sampai pintu pagar, Uda aku dah tegur "Aik Lin, hang baru kahwin dah bawak anak? Bila hang buat?" Satu rumah ketawa terbahak-bahak dengar ayat Uda aku. Elin ni jawab "Tak lama aih. baru dan2 ja. Sekarang dah advance Uda. Uda takmo try ka?" Semua gelak lagi. Uda aku ni dah lama duda. Takde anak pun. Sebab tu la di panggil 'Uda'. Keh3..

Makan, borak dan makan. Tu je la keje hari ni. 

Ragam manusia ni kadang-kadang mencuit hati je. Ade yang jenis sempoi. Akal tau nak bergurau senda. Ada pulak yang jenis memendam rasa. Cakap sikit nak sentap. Ada yang sengal-sengal bahasa. Kalau bercakap tubuh badan habis semua bergerak. Tangan, badan. Silap2, kaki pun di angkat jugak. keh3..



huruf M? kah3...


Tibe-tibe teringat pada seorang sahabat. Kalau bercakap memang lebat. Kalau bercerita dia je hebat. Tapi hakikat? Berkarat.. Ade pulak seorang sahabat. Kalau orang lain bercerita dia diam. Kalau orang lain diam dia lagi la diam. kah3..

Dalam banyak-banyak ragam. Aku paling suka melihat ragam gadis-gadis. Ade yang senget, comel, dan ade yang pendiam. Dulu ade seorang anak yatim, nama dia Nurul Anisa. Aku suke sangat kat nama dia ni, sebab memang kena dengan rupa paras dan perangai nya. Bila aku tegur, budak perempuan ni asyik nak senyum je. Budak? keh3.. Die muda 3 tahun dari aku. Aku kenal dia masa kursus MARA kat pwtc dulu. Lame dah. Nurul Anisa ni best. Kalau kite tanya sepatah, dia senyum. Kalau kite tanya 2 patah die jawab sepatah. Kalau kite tak tanye ape-ape, die main tekan2 kat handphone. adeh.. Aku yang hensem macam Fahrin Ahmad ni pun die tak pandang. Memang geram aku tengok perangai Nurul Anisa ni. keh3...

Tak kesah la ape jenis ragam dan perangai. Ape yang penting, di setiap jalan cerita hidup aku mahupun hidup korang. Kita mesti fikirkan kembali apakah ragam kita ini di senangi oleh orang lain? Jangan suka rumus kan "Ah! Aku punya ragam, aku punya cara lah. Kau orang peduli apa?" keh2.. Kalau ade yang fikir macam ni elok lah ke hutan. koh3..


Nota : Kepada sesiapa yang tersangkut kat link-link tu harap jangan marah eh. gurau je.. keh3.. 
Eh..? Bergurau pulak.. ahaha..


(^_________^) 


-Tamat-

26 comments:

Amira Naddia said...

aku comel??? aku comel???
weh! aku ensem la!

Cik Adza said...

kalo xmacam macam ragam, bukan manusia namanya.

Profesor Adab said...

Sumpahan Allah Adalah Untuk Siapa & Kepada Siapa?Mengapa? www.rosemujahid.blogspot.com

The Crow Empire said...

Mira! - Fine! mira ensem, sy comel. koh3..

Cik Adza - err.. err.. betul la tu. keh3..

Prof - Sori prof. Assignment tak siap lg ni. Mcm mane? Sy pi blog prof, assignment ni kire setel ek. keh3..

(^_____^)

Fariq said...

kehkeh.. awat aku dapat yg sengal2 tu.. hahaha.. tak tahan aku gelak... aku ckp tgn kaki tak naik la jgn risau.. sebab aku cakap dari hati ke hati je.. ha lagi 1.. mane cerita hutannya.. :p

echah mashuri said...

HAHA..letak link dan mmg kena2 dgn si blogger2 itu;p
crow!ragam manusia mmg mcm2.tu lah indahnya dunia.kalau idakkk jadik bosan lak.heheheeh




yang benar.
echah FANSURI;p

The Crow Empire said...

Fariq IDH - Ko yg plg sengal-sengal kat BCR tu tau dak? wahaha!

Echa Fansuri - hehehe.. kene ke? cun la klau kene. hohoho~

Yg benar.
The Hensem.

Koh3.. (^___^)

Fariq said...

kehkeh... paling sengal ke?? haha... aku la paling pemalu sebenarnye.. :malu

Yg benar
YB Tan Sri Dato tuan haji en.
FariqScorpio

kehkeh

The Crow Empire said...

Fariq IDH - Aku da cakap~ ko memang sengal-sengal. kah3..

diana said...

betoi la..
akak nyampah betul dengan orang yang kita tak boleh cakap apa pun..
sikit2 nak sentap..
melawak kasaq pun tak boleh..
kalau nak tegur2 silap dia lagi la tak boleh..
dia ingat kita nak malukan dia pulak..

lama2 orang lari dari kita..
tak mau buat kawan..
ha..duduk la kat hutan sorang2..
sentap akak tau!!!

The Crow Empire said...

Kaka Diana - ahaha. jangan sentap kak. Nanti blog akak lagi slow. kat hutan takde coverage tenet. keh3..

(^____^)

nur aisya humaira said...

macam2 ragam kan??klaka plak bace entry TC ni...cun2,ngan sye2 terpikat kt nurul anisa ni..:)

The Crow Empire said...

Nur Aisya - aah~ sy mmg terpikat pun dgn Nur Aisya ni.. hehe.. eh? tak2.. sy terpikat kat Nur Aisya tu sebenarnye.. eh?? koh3..

(^___^)

.. cik FLUTTERBY .. said...

crow!!! husan byk ragam x?? hahahaha!!

btol2,, kalo xd ragam bukan la mnusie,, mcm plek je.. huhu~~

Mr.Kerro said...

haha..kretip tol citer nih..hahaha

Ed Kousuke said...

haha.. ragam manusia mmg byk dari dulu lagi. mmg dah xboleh dinafikan. yg paling ketara yg bercakap hebat2 tu la.. haha. terasa ed..

GreenAppleKu.com said...

Follower no. 50, salam kenal. Jom terjah blog saya

echah mashuri said...

hahaahaha.mmg kena.yg paling kena si fariq tu la;p
crow.nape panggil kite fansuri?curios nk tau.kkekek

Ati Masrif said...

bergurau senda
barulah meriah hidupkan

asyik serius memanjang
cepat ler kena sakit..huhu



Jom baca: Tag Dari Tok Dukun

Fariq said...

pergh.. ecah pun setuju juga aku sengal2.. patut la badan ni rasa sengal2 je.. tido dulu la camni.. sob3x

The Crow Empire said...

The FlutBerry - Husna byk ragam pun sejuk je hati abang. koh3..


Mr Kerro - Kene la kretip. Nak blaja potoshop nih. keh3..


ED - Tapi tak blh lawan cakap samy velu. Hebat die bercakap tau. heheh..

GreenApple - Thanx. Nanti i cek ur blog eh.

Ecah Fansuri - kene dgn fariq kan? keh3.. Fansuri cam kene dgn ecah. Ecah fansuri. auch!

Kak Ati - Err.. boleh bergurau dgn org sakit tak? keh3..


Fariq IDH - Releks Fariq. Control macho keh. koh3..




(^____^) Thanx 4 all. hoho~

echah mashuri said...

alaaa...baik ecah crowsuri;pp
eh.sori xnak menyibuk komen dah.hehe

The Crow Empire said...

Ecah Fansuri - Kalau nak name Crowsuri pun blh. Tp kene jumpe tok khadi dulu lah~ koh3..

(^____^)

rossoneri said...

hahahaha pendiam????cam ne tau???

The Crow Empire said...

Rosmerry - hehe sy msk awk punye blog. Tetibe terpk. Mesti pendiam rosmerry ni. tu yg terus link. ahaha.

(^___^)

Aujinz said...

aku pun comel gok.. muahahahhaha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...