February 5, 2011

EPISOD 17:AKU SEORANG BLOGGER



Sedutan episod lepas :

"plan?plan apa?"Haqim bertambah pelik
"kau tunggu sekejap......"Fariq bangun,dia menuju ke keretanya.Dan kemudian mengeluarkan laptop.

Haqim bertambah pelik...

"ok,plan kita ni bermula daripada blog ini........"cadang Fariq



Episod 17

"Eh, nanti dulu.." bentak Haqim. "Apsal pulak ni?" Balas Fariq kehairanan. "Ini? Kalau tak silap aku, ini laptop Ilya kan?" Haqim bertanya tegas. "Kau memang dasar mamat 'Stalker' la Haqim. Sampai laptop Ilya pun kau tahu?." Balas Fariq bernada perli. "Tehehe.. Biasa lah Abang Fariq. Aku syok dekat Ilya kerana cinta sejati. Tak percaya? X-ray la hati.. heheh.." Jelas Fariq sambil tersenyum simpul. "Nasik goreng belacan betul lah kau ni. Takde abang2 lagi sebelum kau betul2 di terima Ilya. Faham?" Kata Fariq melayan kerenah Haqim. "err.. sorry2. Kalau macam tu ape plan nye?" Haqim mengalih cerita.

Sok sek sok sek. Perbincangan mereka di mulakan. Seperti yang di beritahu oleh Fariq. Rancangan mereka adalah berkaitan dengan blog. Selesai mereka berbincang. Mereka berdua bergegas menuju ke 'Restoran Mai Lah Makan'. Destinasi itu di pilih kerana ada wifi free. Kalau bawa laptop tetapi tiada wifi bagaimana mahu berblog kan? Dua perkara ini sangat penting kepada para blogger. Fariq juga berfikir demikian.

Selang beberapa jam kemudian.

"Segalanya aku dah siapkan. Kau tengok ni Haqim. Ini lah blog kita." Jelas Fariq. "Err.. Blog kite? Aduh.. Dengan templet begini dan 2 orang lelaki sebagai tuan blog? Fariq, kau tak rase macam.. err.." Haqim memberi pertikaian sambil menggaru kepala. "Kau rase ape? Ini lah permulaan plan kite tahu?" Soal Fariq. "Duh.. dah la templet purple, dah tu ade gambar kite berdua. Looks so gay lah bro.. ahahaha... ha.. err.. eherm.." Ketawa si Haqim melihat telatah rancangan Fariq.

"Senget betul lah kau ni Haqim. Dah la senget, akal separuh tiang. haih.. Untuk pengetahuan kau, aku buat blog kite macam ni agar Ilya dapat menjiwainya nanti. Kau diam2 je. Kau serius ke nak Ilya ni?" Seloroh Fariq. "Baiklah. Saya diam." Haqim mengiakan Fariq. "Bagus, pandai mengikut perintah. Biar aku terangkan keseluruhan pada kau. Plan aku, kita buat blog ni khas untuk Ilya. Di sini kite luahkan bertapa engkau dan aku terlalu sayang dan memerlukan Illya seperti dalam jiwa masing2. Kemudian kite minta bantuan rakan-rakan blogger yang lain untuk memberi sokongan. Biar Ilya lihat kita sudah berbaik dan kita lakukan ini semua demi membahagiakan Ilya." Fariq menerangkan rancangannya penuh teliti.



"Ha... baru aku faham. Tak sangka bakal abang ipar aku, punya akal lebih setengah tiang dari aku. Bagus2. I do agree." Haqim kelihatan gembira dengan plan yang di buat oleh Fariq.

Beberapa jam selepas mereka mengeluarkan entri pertama, sudah lebih 50 orang dari rakan blogger memberi komen. Masing2 memberikan komen yang positif menyokong usaha Fariq dan Haqim berbaik demi seorang insan bernama Ilya Suhana. Dalam pada mereka asyik berblog menggunakan wifi free. Tiba-tiba ada sesuatu terlintas di fikiran Haqim.

"Jika plan abang ipar aku yang bijak ni berjalan lancar. Bagaimana pula dengan Afiq? Sepanjang kisah aku dan ilya, aku lansung tidak melakukan apa2 yang membahagiakan semua. Baik lah! Aku akan tamatkan segala ini dengan sesuatu yang baik. Agar tidak ada jiwa yang bakal kecewa di akhir cerita cinta sejati ini. Eh? berfalsafah pulak aku ni. keh3.." Kata hati kecil Haqim.

"Tapi bagaimana harus aku mengakhiri segala?" Timbul persoalan terakhir yang membaluti kesah jiwa si Haqim.


Jom layan epilog terakhir!

Jeng..Jeng..Jeng..


Thanks to

Penaung Idea :
(Segmen Mari Menyambung cerita)

Warga Tenaga Kerja :

19 comments:

Fariq Jalil said...

eh en crow.. siap buat blog ke tu nak amek gambar?? hahaha,, rajinnya,, kalo de awatd lama dah sy bagi kat en.crow,, :p.. nice story,, really funny... tak sbr nak tunggu episode akhir..

The Crow said...

Fariq - heheh.. takde la fariq. Adobe suda. keh2..

Aku terlupe nak update cerita ni. Last2, semalam bersengkang mate pi bace semua 16 episod dari mula. kah2.. mamai aku taip entri ni. Haa~
Sama-sama kite nantikan penutup kisah ye.

(^____^)

Unknown said...

kan best kalau betul2 blog depa ni wujud..
buat blog sebagai tanda kasih sayang..
wah!!akak memang suka jiwang2 ni..
hahah

eiela said...

biar betul,,pulun baca setiap episod dalam satu hari,,tapi akhirnya siap jugak.. nice idea..

aza shafiza said...

best3!!!tak sabo nak baca episod akhir.....

Solihin Zubir said...

adeyh! byk jugak episod yg aku dh terlepas ni..
x sempat nk terjah...
tak sangka plak depa dh jd kawan..
siapa ada plan sama2 lg.. haha.. adeyh..

Mrs Nurul said...

hurmm ade yang aku miss ek? huhu..ngorat pakai blog =p nice..




Jeng3x…
# Malas Nak Sembahyang Sebab Sakit#
# Bottle Of Hopes @ Wishing Bottle (Botol Rahsia…) #

Unknown said...

wah..nice sambungan ni.. :) bleh jd kawan plak..hehehe..

Singgah dari "http://syafiqahmohmad.blogspot.com/"

The Crow said...

To All - Sy follow line cerita sebelumnye aje. Ikut hati, taknak sy bagi si Fariq dgn si Haqim tu makin rapat dgn ilya Suhana sy tu. cemburu lah... heheh..

Sama-sama kite nantikan episod yang terakhir yeh. thanx kat taukey Fariqscorpio.com!

Fariq Jalil said...

sampai hati en.crow buat camtu kat fariq,, tak kesian ke kat dia,, hoho

A.I said...

weh aku neves!
esok turn aku...
ramai la pulak kan yang tunggu last episode.
cuak dpw, cuakkkk!!! huahhh

The Crow said...

Fariq IDH - hoh. Demi ilya suhana je bg dorang berdua tu rapat okeh. heheh..

Aisha - heheh.. neves eh? jangan risau, abang ade. Ha~ skang rase ape? tak neves da kan? koh2..

Harap aisha buat cite terakhir yg ilya suhana tetap solo dan tak terima dorg berdua tu. (Yes, ade can!) keh2..

(^____^)

Unknown said...

cam sedih lak da nak abes. kehkehkeh. tapi memang kan. setiap episod ade je kejutannye. well, nice. tggu endingnye pulak nnt :)

The Crow said...

Wath? - heheh. Kalau kumpul semua cerita buat satu novel. mau terkejut2 pembace bile bace setiap chapter. heheh.. opocot! keh2.. (^____^)

A.I said...

EPISOD 18 (penutup) telah siapp! yeahaaa.. jempot baca! hee..

Rina Rossoneri said...

hahaha kaler purple xmenahan

The Crow said...

Aisha - Nice aisha. Ending nya Terbaik!

Rosmerry - Purple itu angun. Sesuai tuk memikat jiwa-jiwa lembut seperti wanita. Test la buat templet purple. cair I.. hehehe..

Anonymous said...

ngehehehe...memang look so gay... nice2...:)

Cipina said...

haha..nasi goreng belacan betol lah si Haqim nih :P

best best.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...