February 11, 2011

Velentine's Day VS Couple Anniversary

Bile tiba bulan februari, akan wujud satu perkara yang di timbulkan oleh masyarakat Malaysia. Khususnya masyarakat berbangsa Melayu. Velentine's Day. Ye, sambutan yang syirik. Umum korang semua tahu apa kisah sebenar di sebalik hari Velentine's Day ini di wujudkan. Jadi aku tak nak cite panjang.

Tapi sedarkah semua mengapa perkara ni masih perlu di hebah? Di Kempen? Di canang sana dan sini? OH PLEASE STOP CELEBRATE VELENTINE'S DAY! WE'RE MUSLIM! Who's muslim? You? Since When? 

Sejak mula berkapel? sejak mula berpegang tangan? Sejak mula petama kali menyambut COUPLE ANNIVERSARY yang pertama? Hoh? Jadi di mana 'Islam' kamu ketika itu? Masih lagi mahu mencanang We're Muslim? Mereka-mereka yang syirik dan kufur pada Allah juga tidak faham mengapa anda tidak mahu menyambut Hari Kekasih sedangkan anda selalu menyambutnya pada hari kekasih anda sendiri. 

Adakah kamu-kamu cuba merumuskan bahawa dalam setahun punya satu hari yang di panggil 'Hari Kekasih'. Maka 'Jangan Sambut Hari Itu'. Tetapi bila tiba hari memperingati pasangan/ kekasih anda sendiri maka hari itu boleh di sambut kerana itu bukan hari valentine tetapi adalah hari kamu berpacaran. Cewah! Boleh pulak macam tu kan? Kah3... 

Eh? Tunggu sekejap! Valentine's Day ni di sambut 1 hari dalam setahun. Tapi ada di antara anak-anak di Malaysia menyambut Monthly Anniversary pula. Setiap bulan mereka memperingati saat2 bersama pasangan. Wah.. Lagi dahsyat. Mereka yang syirik kepada Allah pun melakukan sambutan 1 tahun sekali. Inikan pula anda yang berugama Islam menyambut dan mengenang pada setiap bulan? Keh2... Sangat menyedihkan.




Nota : Tenung-tenungkan dan Selamat Berakal.

(^_________^)

Sekian~


11 comments:

echah mashuri said...

betul!entah ape yg diangungkan budaya org kristian tuh..menambah anak haram ade la=_=

diana said...

setuju dengan entry ni..
dah lama terpikir benda ni..
tak nak sambut konon..
padahal bulan depan ada konsert boleh plak menyanyi sama2 sambil berpeluk dan bertentang mata..
lepas tengok konsert masuk hotel..
cisss!!!

wath said...

yep..setuju sangat. cakap tanak, cakap tak suke, cakap tak sambut, tapi bile besday psgn, kiss pp dia, kiss dahi dia. eh, ape tu??

yang lain malas nak cakap

Fariq said...

ada yg menyambut tiap2 bulan ke??!! :marah

aku sambut tiap2 hari tak kecoh pon.. kahkahkah.. lagi la sikekasih hatiku selalu tido disampingku.. yaw.. jgn salah paham,, kekasih hatiku ni cuma laptop acer buruk ni je.. :p

Amira Naddia said...

wei wei..aku lahir 14hb gak! bek sambut besday aku lg pekdah!

Solihin Zubir said...

lbey baek sambut hari kekasih ngan isteri hari2.. tak payah nk tggu hari tertentu baru nk berkasih syg.. heheh..

The Crow Empire said...

To All. Thanx bg pendapat. Dan pendapat anda adalah manfaat pada sy.

Ayuh pegang sepanduk! "Lawan tetap Lawan!" eh? tak2.. dah macam ahli politik pulak. adeh.. Lain2.

Ayuh pegang sepanduk! "Kami Berpegang Pada Ajaran Islam!" ha~ baru betul!

Keh2.. Thanx again semua! (^___^)

Jejaka Terhangat said...

betol sangat crow..sume minda kita ni dah distortet..aku jelik bila dengar ada yg kata.."aku tak sambut hari kekasih, sebab hari2 pon aku berkasih dgn kapel aku"..lagi terus sebenarnya cmni..tak rasa malu ke ngaku cmtu. ish2..

The Crow Empire said...

Jejaka TerHot - Perkara macam ni tiada pembendung. Ape lagi punca2 buang anak, anak haram dan sebagainya klau tak berpunca dari perkare yg JT sebut. Dalam 100 org yg berkasih hari2. Mungkin 2,3 org yg terlanjur hari2. adeh..

(^___^)

Jejaka Terhangat said...

the Crow..aku sahut cabaran entri ko kat sini:

Hari-Hari Adalah Hari Berkasih Sayang?

pergi terjahh sane :p

The Crow Empire said...

Jejaka TerHot - Nice! Harap ramai yang berani mengetengahkan hal2 mcm ni walau ia sekadar pendapat yang kerdil. Hebat JT!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...