February 1, 2011

Abaikan Sang Jiwa-Jiwa


Jangkau jauh di sudut semesta
Alam seluruhnya paling indah
Bukti kekuasaan paling seni
Terbentuk atas sebuah senyuman

Sejak mula aku di tempa
Sehingga hadirkan sementara
Aku alpa
Tentang hasrat dan tujuan mulia

Dalam Jiwa ini
Punya sudut-sudut penuh hasrat
Namun binari itu tidak pernah ada penghujungnya
Yang berkehendak Seri Fansuri

Biar kias jadi omongan
Kerana hati belum puas
Biar pepatah jawab seloroh
Kerana jiwa penuh persoalan

Dan di setiap aku punya rasa yang sama
Sejak Mula Adam Tercipta
Sehingga Isa tamat segala
Ini jalan cerita
Tentang sebuah kehidupan
Di Alam Dunia

Syukur tuhan
Bila berkehendak maka jadi lah ia
Terima kasih Sang Hawa
Bila kesunyian maka hadir nya ia


Aih.. Macam ni lah aku.. Kalau aku berkecil hati dgn sesorang terus bertukar mood Jiwa-Jiwa. Tapi dalam kehidupan pasti ada pelbagai warna.. erm... nak pinjam bahu awek2 comel boleh? nak nangis.. sob2.. (ahaha blah la. pe barang nangis2. keh2..)



Comelnye la hai.. (^__^)

-Tammat-

13 comments:

ijatnuar87 said...

heheheh...bakper plop nih?hehehe

Solihin Zubir said...

awk nk pinjam bahu sy x? sy pon comel jugak.. auw.. ahahah.. goli den!

The Crow Empire said...

Cikgu Ijat - Biase ler.. jiwa kacau bile kecil hati dgn para gadis. gini jadinye. keh2..

Solihin Da Bro - Jangan la pelawe. Kang sy ngidam pulak bahu bro. Dah lah bro ni jambu. auw.. eh2?.. euww.. hehehe...

(^__^)

Aujinz said...

siapakah awek itu....(0_o)

meh bro.. bahu aku ade..koh koh koh

The Crow Empire said...

Aujinz - erk? ramai pulak Male yg bg bahu.. sob2.. ok.. Sekarang sy terasa seperti gay. keh2..

hentakbelipat said...

pehhh lelehhhh haha..nice poem la bro...nice!

The Crow Empire said...

HB - Thankx bro. Tu belum time aku jatuh cinta lagi. Mau sang lelaki pun terkial cari bahu awek2 bile bace gurindam cinta aku. leleh habis. heheh... (^__^)

Amira Naddia said...

hoh! sepakah gadis somel itu??? kamu ka?

The Crow Empire said...

mIRA- Hoho.. sy adlh jejaka. picture tu adlh hasil carian google. heheh..

Halia Kentang @ Annpaan said...

cntik nyer gambo di ats ni

The Crow Empire said...

Haliagorengkentang- heheh.. cantik kan? byk lg yg cantik2 di google.

(^__^)

diana said...

akak dapat rasakan sesuatu ni..
kamu ada
apa2 ke dengan cik solihin???


wakakaka..

The Crow Empire said...

Kaka Diana - ala.. jangan macam tu kak.. sob2.. sy bukan nafsu sejenis.. Solihin Yer! hehehe...


(^___^) ahaha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...